dinsdag 2 april 2013

Week 9 - II


Donderdag 28 maart 2013: allerlaatste les op Bwacha.

Mijn werkdag begon vandaag al vroeg, namelijk ok 7u. Gisteren was een van mijn leerlingen die van klas is verandert komen vragen of ik haar iets van wiskunde kon uitleggen, omdat ze het toch niet helemaal begreep. Omdat ik zelf na mijn les onmiddellijk naar Unisport moest, zat er niets anders op dan voor de lessen, bijles te geven. Dus ja, om 7u was ik dan ook al bezig.
Een half uurtje later was het dan tijd voor de allerlaatste les op Bwacha. En vermits dat er vandaag weer enkele leerlingen aanwezig waren die gisteren afwezig waren (en natuurlijk ook omgekeerd), werd er nogmaals een klasfoto genomen.
Daarna kon ik weer richting Unisport, voor een nieuwe poging kloklezen. De kindjes vlogen deze keer heel enthousiast op de kaartjes (dezelfde als vorige keer). Dus eventjes dacht ik dat alles goed ging komen, tot dat bleek dat ze gewoon zoveel mogelijk kaartjes aan het verzamelen waren… Ja, dat was het dus ook niet. En ze tot de orde roepen was vandaag wel heel vermoeiend, want in het “klaslokaaltje” daarnaast zaten een stuk of 20 kindjes kabaal te maken omdat er daar geen vrijwilligster aanwezig was. Vermoeiend… Nadien heb ik de kaartjes aan een van de leerkrachten overhandigt en uitgelegd wat de bedoeling is, hopelijk herhaalt ze dat nog met de kindjes.
Na de middag kon ik met het departementshoofd van Bwacha mijn examen bespreken, want hij had gebeld dat er nog enkele ‘issues’ waren. Met een klein hartje ging dan naar hem toe, maar dat bleek onnodig te zijn want het eerste was hij zei was “you’ve done a good job, that paper is really marvellous”. Ik hoop dat mijn leerlingen dat ook gaan vinden… En die issues, ja, dat bleken gewoon typefouten e.d. te zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten