maandag 18 februari 2013

week 3 - Weekend


Weekend 16 & 17 februari 2013: uitslapen en uitrusten

Een echte lazy Saturday en Sunday. En deze keer werd ik er eens niet “ambetant” van.  Zaterdag lekker uitgeslapen (m.a.w. pas om 7u opgestaan), lekker ontbeten en dan weet ik al niet meer wat ik gedaan heb….
Hoogstwaarschijnlijk lessen voorbereidt. Ja, dat was het. Daarna nog het laatste stukje van een film meegepikt. Waarna het tijd was voor het middageten. Als alle buikjes gevuld waren, trok iedereen zich terug naar zijn/haar kamer. Ook ik, waar ik de rest van de middag gebruikte om een sjabloon te ontwikkelen voor de leerkrachtenbundel van mijn eindwerk. Dit resulteerde in 3 ontwerpen, die ik richting België mailde ter goedkeuring.
De dag werd afgesloten met een filmpje, over een jongen die ontvoerd werd door zijn vader en 5 jaar lang mishandeld werd. Uiteindelijk komt het kind terug bij zijn moeder terecht, maar is het helemaal getraumatiseerd. Ondanks alles kon het kind niets slechts zeggen over zijn vader…. Het Stockholmsyndroom… ook al zijn het hier bijna allemaal dokters, kenden ze het begrip hier niet.
Oh ja, ergens in de loop van de dag vond ik ook nog wat tijd om “viool te studeren”. Lees: een partij bestuderen. Dit resulteerde in een mooi kleurwerkje. Zo zal ik, eens terug in België geen enkele maatwisseling e.d. missen!
Tijd voor zondag. En deze keer zat er niets anders op dan mee naar de Kerk te gaan. Het werd de Kerk van Miriam. Maar geloof me, Afrikanen kunnen lawaai maken. Wij hebben geluidsnormen voor festivals en fuiven, maar hier zouden ze dat in Kerken moeten invoeren. Echt, qua decibels moeten ze hier niet onderdoen voor een pop-/rockoptreden.
De rest van de middag gebruikte ik om nog wat aan de sjablonen te prutsen en tv te kijken en niets doen.
Op naar week 4!
Ja, ik ben hier nog maar pas en toch ook al zo lang. Er zijn al 3 volle weken voorbij gevlogen. Er is al zoveel gebeurd. En er ligt nog zoveel te ontdekken/te doen/ te zien/….

3 opmerkingen:

  1. Dag Rozemarijn

    Met plezier lees ik je ervaringen tot nu toe!
    En inderdaad in die drie weken blijkbaar al zoveel gedaan en gezien en ervaren en VOORAL...GEWANDELD. Ocharme, die voeten...

    Nog heel veel succes en plezier en tot binnenkort op deze blog.

    Groet
    Ilse Hornikx

    BeantwoordenVerwijderen